Kompania Piwowarska przeprowadziła akcję informacyjną wśród pracowników pionu produkcyjnego w trzech należących do firmy browarach. Kampania miała niekonwencjonalną formę i w lekkim stylu przypomniała pracownikom o podstawowych zasadach bezpieczeństwa obowiązujących w miejscu pracy.
O bhp niekonwencjonalnie i z humorem
W trakcie półrocznej akcji zaprezentowano pracownikom sześć komunikatów dotyczących oznakowania pojemników zawierających substancje chemiczne, wypadków na śliskich nawierzchniach, używania okularów ochronnych, bezpiecznego obuwia, rękawic i stoperów do uszu.
Pierwszy temat komunikowany był za pomocą plakatów i mailingu oraz rekwizytów w stołówkach pracowniczych i w kuchniach. Pojawiły się tam dwie jednakowe cukiernice z plakatów, które wypełniono identycznie wyglądającymi cukrem i solą. Dołączono do nich podkładkę z napisem:
„W jednej cukiernicy jest cukier, w drugiej sól. Zaryzykujesz?”.
Komunikatem, który prawdopodobnie najbardziej zapadł pracownikom w pamięć, był ten związany z noszeniem rękawic ochronnych. W browarach rozwieszono plakaty oraz tablice przedstawiające rękawice sportowe z podpisem: „Każda poważna dyscyplina wymaga użycia rękawic”. Zachęcały one do udziału w zabawie zorganizowanej w piątkowe popołudnia w pubach firmowych. Pracownicy mogli zagrać na PlayStation w gry sportowe wykorzystujące różnego rodzaju rękawice, a przy okazji podyskutować o potrzebie ich używania do rozmaitych czynności związanych z warzeniem i rozlewem piwa.
Prezentowana Dobra Praktyka została wdrożona w firmie Kompania Piwowarska.
Została wyróżniona i zaprezentowana przez portal "Kultura Bezpieczeństwa" na targach Sawo 2014 w ramach "Strefy Kultury Bezpieczeństwa".
DZIĘKUJEMY ŻE JESTEŚ Z NAMI!
Zainteresował Cię ten artykuł?
Podziel się nim ze znajomymi !